Vino de honor con motivo de la implantación del Grado en Física en la Universidad de Alicante

12/09/2016
Vi d'honor amb motiu de la implantació del Grau en Física en la Universitat d'Alacant

Avui hem donat el tret d'eixida al grau en Física de la Universitat d'Alacant agraint a tots els que ho han fet possible:

Dilluns 12 de Setembre de 2016

Senyor Rector Magnífic, autoritats acadèmiques, companys,

És una alegria, un honor, poder celebrar amb tots vostès que avui el grau en Físiques de la Universitat d'Alacant és una realitat.

La física és la ciència que ens ajuda a respondre les preguntes més fonamentals que uneixen a l'home amb l'univers, amb el seu entorn; amb el més gran, el més xicotet i el quotidià. És la ciència que tradueix la nostra realitat al llenguatge més pur de la lògica, el de la matemàtica.

La física serveix de base a la resta de les ciències i de la tecnologia. Tenir gent formada en Física és essencial en l'engranatge d'una societat. Creiem que l'oferta d'estudis en ciències, que avui es completa en la Universitat d'Alacant, va a millorar la formació de la societat del nostre entorn creant noves oportunitats de creixement.

El nostre departament ha treballat des de fa tres dècades perquè aquest moment fóra possible des del convenciment en l'ideal d'universitat de Wilhelm von Humboldt, creador i ideòleg de la universitat moderna. Un model caracteritzat per conjuminar l'ensenyament i la recerca, en el qual es tracta la ciència com un problema encara no resolt del tot que ha de ser objecte de constant recerca. En aquest aspecte volem seguir aprofundint en el nostre model de departament fent recerca d'alta qualitat. En el futur créixer a través de programes de captació de talent que puga oferir als nostres alumnes, com demanava Humboldt, professors que puguen capacitar a l'estudiant per a exercir per si mateix una labor científica.

Hem elaborat un programa de formació que ens enorgulleix ja que a més de donar una formació completa que abasta els camps més importants de la física, fa èmfasi en eines fonamentals avui dia com són les computacionals que van a distingir la nostra oferta formativa.

Avui volem agrair la labor d'innombrables companys que han fet possible aquest dia. Alguns que avui no poden acompanyar-nos, jubilats, professors, investigadors, personal d'administració i serveis. Volem agrair a aquesta facultat de ciències que ha fet seua la consecució d'un grau en Físiques, als departaments de l'escola politècnica, a la Reial Societat Espanyola de Física i al rectorat que ho ha recolzat en nom de tota la comunitat universitària.

Entre totes aqueixes persones voldríem agrair especialment lliurant-los un record de l'ocasió:
-Als qui han presidit la comissió de creació del titule: Mariola Molina i María Teresa Caballero
-Al degà de la facultat de Ciències: Luis Gras
-A l'ex-degà de la facultat de Ciències: Andreu Bonet, qui va començar aquest projecte.
-A la vicerectora d'estudis: Cecilia Gómez,
-Al rector de la Universitat d'Alacant Manuel Palomar.

I agraïsc en nom del departament de Física Aplicada la presència de tots vostès avui ací en aquesta celebració que creiem mereix aquest assoliment que hem aconseguit entre tots i en el qual ara ens toca treballar amb tenacitat per a poder educar sense defraudar als futurs estudiants que compartiran amb nosaltres aquestes parets.

Carlos Untiedt Lecuona
Director del Departament de Física Aplicada

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464