Notícies - Notícies publicades en Setembre, 2017

2007 / 2008 / 2009 / 2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017
Gener / Febrer / Març / Abril / Maig / Juny / Juliol / Agost / Setembre / Octubre / Novembre
Notícies publicades en Setembre, 2017
  • Divendres, 22
  • Biofísica

Col·loquis de Física. (Ciència d'avui)

Desena edicion dels col·loquis de Física amb "Biofísica de la Cèl·lula Mare". impartit per la Professora Doctora Josefina María Vegara-Meseguer, de la Universitat Catòlica de Múrcia (UCAM)

Aquest col·loqui aquesta obert al públic en general i especialment als alumnes de primer curs de Física de la UA.

El col·loqui tindrà lloc el divendres 29 de setembre, a les 13:00 hores, en el Sala de Graus: "Rector Ramón Martín Mateo"  de la Facultat de Dret de la Universitat d'Alacant.

• Dimarts, 19
  • Seminari

SEMINARI: "FÍSICA EN UN ENTORN QUOTIDIÀ"

Impartit per: Rafael García Molina

Data i hora: Dimecres, 4 d'Octubre de 2017

Lloc: Saló de Graus: Rector Ramón Martín Mateo de la Facultat de Dret

Abstract:

La física és una ciència que ens permet entendre com funciona el món, dónes de l'escala del macrocosmos (astrofísica, cosmologia...) fins a la del micromón (estructura atòmica i molecular, matèria condensada...). De fet, aquests dos escenaris són els que més fascinen als persones que s'interessen per la física. Aquests dos meravellosos marcs representen escales extremes de temps, espai, energia... Però entre aquestes situacions extremes, la riquesa i potència de la física també és manifesta en multitud de fenòmens de la nostra vida quotidiana.

En aquesta conferència presentaré un conjunt d'experiments de física que és poden realitzar amb materials que trobem fàcilment al nostre entorn. La selecció d'experiments s'ha fet tenint en compte que són vistosos, divertits (ja que als físics també ens agrada passar-ho bé!) i, allò que és més important, perquè per a la seua correcta interpretació calç aplicar conceptes i formalismes de diferents àrees de la física. El grau de complexitat requerit per a explicar alguns dels experiments que és presentaren involucra dónes de coneixements bàsics de física fins a l'ús de models i formalismes sofisticats i elaborats.

• Seminari

SEMINARI: "SELF-ASSEMBLED CONJUGATED ORGANIC/POLYMER MICROCAVITIES FOR OPTICAL RESONATORS AND LASERS"

Impartit per: Yohei Yamamoto

Data i hora: Divendres, 22 de setembre de 2017 a les 11:30 hores

Lloc: Sala Polivalent del Departament de Física Aplicada. Facultat de Ciències, Fase II

Abstract:

Optical microcavities play an important role for the next-generation light technology. Recently, we succeeded in fabricating spherical microcavities from %u03C0-conjugated polymers (CPs) by simple self-assembly process. We found that the microcavities exhibit whispering gallery mode (WGM) resonant photoluminescence (PL) upon focused laser excitation, where PL generated inside the sphere is confined via total internal reflection at the polymer/air interface.[2%u20138] The resonance occurs when the wavelength of the light is an integer multiple of the circumference of the microsphere. The CP-based microcavities have benefits to the conventional microcavities in the following points:

(1) Simple and low-energy fabrication process to obtain well-defined microspheres.

(2) The microcavities act as both cavity and emitter.

(3) The microcavities possess high refractive index and photoabsorptivity.

(4) Potent use for electrically-driven WGM and laser oscillation.

In this presentation, recent results on the fundamentals of the self-assembly of the CPs, resonant PL from the CP microspheres, intra- and intersphere light energy conversion, , optically-pumped lasing, and the future prospects to realize light-, electrically-, and chemically-driven WGM and lasing will be presented.

References

[1] T. Adachi, et al., J. Am. Chem. Soc. 2013, 135, 870%u2212876.

[2] K. Tabata, et al., Sci. Rep. 2014, 4, 5902/1%u22125.

[3] S. Kushida, et al., Macromolecules 2015, 48, 3928%u22123933.

[4] S. Kushida, et al., ACS Nano 2016, 10, 5543%u20135549.

[5] D. Okada, et al., ACS Nano 2016, 10, 7058%u20137063.

[6] D. Braam, et al., Sci. Rep. 2016, 6, 19635/1%u20136.

[7] I. Yamamoto, Polym. J. 2016, 48, 1045%u20131050.

[8] S. Kushida, et al., Adv. Opt. Mater. 2017, 5, 1700123.

• Departament de Física Aplicada logo

Defensa de tesi doctoral

"ELECTRONIC TRANSPORT IN METALS AT THE ATOMIC SCALE: CAPACITANCE EMERGENT MAGNETISM AND F-ELECTRONS INFLUENCE"

OPTA A MENCIÒ DE DOCTOR INTERNACIONAL

Doctorant: Bernat Josep Olivera Esteve

Director: Dr. Carlos Untiedt Lecuona

Dia: Dimarts, 22 de setembre de 2017

Hora: 10:00 hores

Lloc: Sala de Juntes Facultat de Dret

• Dilluns, 11
  • Seminari

SEMINARI: "INTERACTION OF IONS WITH MOLECULES: ELECTRONIC CROSS SECTIONS WITHIN THE FLOATING SPHERICAL GAUSSIAN ORBITAL"

Impartit per: Natalia Trujillo

Data i hora: Dilluns, 18 de setembre de 2017 a les 12:30 hores

Abstract:

The interaction of ions with atomic and molecular targets has been a subject of interest since the advent of quàntum mechanics. One of the many challenges to take into account is the N bodi problem. At the same estafe, many phenomena llaure carried out during those collisions such as charge transfer, excitation, ionization, energy loss or fragmentation, for example, for which cross sections must be calculated in order to explain the process. Furthermore, for a proper description for molecular targets should incorporate dynamical effects such bond breaking and bond making.

We have used the floating spherical gaussian orbital (FSGO) model to descriu the electronic structure of atoms and molecules in collision systems. The study is performed for protons colliding with small molecules, hydrocarbons, nucleobases and DNA.

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464