Metal·lúrgia

Diferentes piezas con aplicación en automoción fabricadas con materiales compuestos Al/SiC obtenidos

Esquerra: disc de fre d'automòbil

Dreta: prototip de pistó per a motor d'explosió

ACTIVITATS INVESTIGADORES

Interfases metall/ceràmica. Materials compostos de matriu metàl·lica

Estem investigant diferents aspectes de la fabricació de metall matrix composites. S'utilitzen infiltracions de pressió i tècniques de compocasting. També estem estudiant detalladament les característiques del procés d'infiltració capil·laritat, i s'estan provant les lleis de Darcy. La tensió superficial de metalls líquids (principalment alumini) es mesura sota diferents atmosferes.

1. "Abrasive wear resistance of aluminum alloys/ceramic particulates composites", C. García-Cordovilla, J. Narciso and E. Louis, Wear, 192, 170-177 (1996).

2. "Pressure infiltration of packed Al2O3 particulates by pure silver", J. Narciso, C. García-Cordovilla and E. Louis, Scripta Metallurgica et Materialia, 36, 363-368 (1997).

3. "Pressure Infiltration in a reactive system: packed SiC particulates infiltrated by pure silver with dissolved oxygen", J. Narciso, C. García-Cordovilla and E. Louis, Acta Materialia, 45, 5111-5118 (1997).

4. "Fabrication of ceramic/ceramic composites from aluminum/ceramic composites produced by pressure infiltration", F.J. Narciso-Romero, C. García-Cordovilla, E. Louis and F. Rodriguez-Reinoso, Scripta Materialia, 38, 623-629 (1998).

5. "Pressure infiltration of packed ceramic particulate by liquid metals", C. García-Cordovilla, E. Louis and F.J. Narciso-Romero, Acta Materialia (Acta Overview), 47, 4461-4479 (1999).

6. "Interfacial Tensions and threshold pressure for infiltration of packed ceramic particulate by Al-Sn and Al-Pb alloys", C. García-Cordovilla, J. Narciso, R. Arpón and E. Louis, J. Mater. Sci. Lett. in press.

7. "Effects of nitrogen on the surface tension of pure Aluminium", R.A. Saravanan, J.M. Molina, J. Narciso, C. García-Cordovilla and E. Louis, Scripta Materialia, in press.