Grup de Nanofísica

Presentació   |  Recerca   |  Personal   |   Publicacions   |  Instal·lacions

Benvinguts al grup de Nanofísica de la UA

El nostre grup es dedica a l'estudi de les propietats electròniques, magnètiques, mecàniques i topogràfiques a escala atòmica.

0nanolab1
0nanolab2
0nanolab3
0nanolab4
0nanolab6
0nanolab5
0nanolab7

La nostra recerca es basa tant l'enfocament experimental com en el teòric. Des del punt de visita experimental l'ús de microscopis d'efecte túnel (STM) ens permet l'estudi de topografia i propietats electròniques en diferents ambients i condicions.    A més, les simulacions basades en dinàmica molecular (MD) ens permeten estudiar la possible evolució d'aquestes estructures quan són sotmesos tant a compressió, tracció o refredaments extrems.

D'altra banda, càlculs basats en primers principis sobre les estructures de grandària atòmica ens permeten un major i profund enteniment de les propietats que emergeixen quan reduïm els nostres sistemes a la grandària nanométrico.

El nostre interès en Nanofísica inclou:

• Mesures de transport electrònic en un únic àtom, molècula o material bidimensional l'espessor del qual siga d'una o dues capes atòmiques. Microscòpia d'efecte túnel i forces atòmiques.
  • Mesures de transport electrònic i microscòpia en condicions de buit criogènic i baixes temperatures (4.2k) o també en condicions ambiente.
  • Modelització de materials bidimensionals i nanocontactos metàl·lics sotmesos a forces de compressió o tracció.
  • Càlculs de transport electrònic a nivell d'un simple àtom, molècula o de superfícies que comprenen el seu espessor entre una 1 o diverses capes atòmiques.
  • Computació Quàntica.

AVÍS: CONTRACTE DE RECERCA (per a la realització del doctorat) Tota la informació en aquest enllaç