Grup d'Electrònica i Fotònica Orgàniques: Instalacions

Mitjans materials, infraestructures i equipaments singulars propis del grup

L'equip de recerca que presenta aquest  projecte pertany a l'Institut de Materials de la Universitat d'Alacant. Les principals infraestructures i equips disponibles per a la seua realització són els següents:

• Làsers en règim contínuo: He-Ne, Argón, díodes semiconductors, Laser premut (ns) Nd-YAG i cel·la Raman.
  • Fluorímetro amb esfera integradora per a mesurar espectres de fluorescència en dissolució i pel·lícula prima així com per a la  mesura de l'eficiència quántica en dissolució i en pel·lícula.
  • Espectrofotòmetre de doble fes que opera en UV-Vis-NIR i Espectrofotòmetres de fibra òptica d'alta i mitja resolució
  • Litografia holográfica per a fabricar xarxes de difracció en fotoresinas.
  • Equips d'atac sec, en conjunció amb litografia holográfica per a fabricació de nanoestructuras en resines usades com a ressonadors laser (tipus amb realimentación distribuïda).
  • Equips per a la preparació de pel·lícules primes per spin-coating i evaporació tèrmica. També es disposa d'un laboratori químic totalment equipat (dues balances analítiques de precisió, diversos agitadors magnètics amb control de temperatura i dos banys d'ultrasons i forn) i d'una sala neta.
  • Equips per a caracteritzar les propietats d'emissió làser dels làsers orgànics amb realimentación distribuïda i per a caracteritzar les propietats d'emissió de sensors d'índex de refracció basats en aquest tipus de làsers.
  • Equip per a avaluar les propietats d'emissió espontània amplificada de guies d'ona orgàniques i per a la caracterització de guies d'ona per la tècnica de les maneres fosques.
  • Equips de mesura de fotoconductividad a temperatura variable i per a mesura de mobilitat en pel·lícules orgàniques amb la tècnica “estafe of flight”.
  • Equip per a determinar índexs de refracció i espessors a partir de reflectividad.

Equips singulars i d'infraestructures d'ús compartit, pertanyents als serveis tècnics de la UA

ÀREA D'INSTRUMENTACIÓ CIENTÍFICA:

• UNITAT D'ANÀLISI TÈRMICA I SÒLIDS POROSOS:  Calorimetria diferencial d'escombratge i Termogravimetría | TG-ATD | TG-espectrometria de masses | TG-DSCUV-VIS-NIR dual beam spectrophotometer.
  • UNITAT D'ANÀLISI:   Cromatografia iònica, Cromatografia de gasos, Cromatografia líquida d'alt rendiment, Espectroscopía d'emissió per plasma d'acoblament inductiu, Espectrometria de masses per plasma d'acoblament inductiu, Espectrometria de masses d'alta resolució, Espectrometria de masses de baixa resolució.
  • UNITAT DE MICROSCOPÍA:  Microscopía confocal, Microscopía electrònica d'escombratge, Microscopía electrònica de transmissió, Microscopía de força atòmica i efecte túnel.
  • UNITAT DE RAJOS X DE MONOCRISTAL I  ESPECTROSCÒPIES VIBRACIONAL I ÒPTICA:  Difracció de rajos X de monocristales, Dicroísmo circular, Espectroscopía Raman, Espectroscopía infraroja, Espectroscopía ultraviolada visible.
  • UNITAT DE RAJOS X:  Anàlisi elemental, Difracció de rajos X, Espectroscopía de fluorescència de rajos X, Espectroscopía fotoelectrónica de rajos X (XPS), Micro-fluorescència de rajos X.
  • UNITAT DE RESSONÀNCIA MAGNÈTICA:  Ressonància magnètica nuclear de líquids, Ressonància magnètica nuclear d'estat sòlid, Ressonància de spin electrònic.
  • SUPORT TÈCNIC:  Laboratori d'electrònica, Laboratori de fotografia científica, Taller de bufat de vidre, Taller mecànic.