Grup d'Astrofísica Relativista: Recerca

Presentación   |  Investigación   |  Personal   |   Publicaciones   |  Instalaciones

Evolució magneto-tèrmica i radiació tèrmica dels estels de neutrons.

L'emissió tèrmica dels estels de neutrons aïllades no s'entén bé. L'espectre de rajos X està molt prop d'un cos negre, però hi ha un excés de flux òptic sistemàtica pel que fa a l'extrapolació a baixa energia de la millor ajust de cos negre. Aquest fet, en combinació amb les pulsacions observades en el flux de rajos X, es pot explicar per anisotropies en la distribució de temperatura de la superfície. Per a explicar l'origen d'aquesta anisotropia s'estudia l'emissió tèrmica dels estels de neutrons amb camps magnètics forts escorça, la qual cosa provoca una distribució de temperatura SENAR-esfèricament simètrica. Per una altra ha nd, la forta dependència de la temperatura de la difusividad magnètica i conductivitat tèrmica, juntament amb la calor generada per la dissipació magnètica, parell l'evolució magnètic i tèrmic de NSS, que no pot ser formulat com una separats - problemes dimensionals. Estem interessats en la influència mútua de l'evolució tèrmica i magnètica en l'escorça d'un estel de neutrons, i els seus efectes observacionals.

Simulacions relativísticas magneto-hidrodinàmiques.

Estem compromesos en simulacions numèriques de diferents escenaris astrofísics que involucren processos de MHD (col·lapse del nucli Supernoves, col·lapse gravitacional dels estels de neutrons). La possibilitat d'un PNS metastable(que es torne inestable en col·lapsar durant l'evolució primerenca) s'ha suggerit en el context del SN 1987A, per al qual no s'ha observat cap romanent d'estel de neutrons. També estem interessats en l'estudi del col·lapse  impulsat  del  PNS metastable. La modelització es farà amb un codi de la hidrodinàmica relativista general, incloent el transport de neutrinos.

Fuentes astrofísiques d'ones gravitacionals.

D'acord amb la relativitat general, l'emissió d'ones gravitacionals s'associa a una varietat de processos físics que van des de fenòmens astrofísics - tals com l'evolució i fusió dels sistemes binaris, col·lapse gravitacional, oscil·lacions estel·lars i inestabilitats,  als processos cosmològics que es van desenvolupar en el mateix univers primerenc. Senyals produïts en aquests processos tenen diferents intensitats, formes i freqüències característiques; alguns d'ells s'emeten en ràfegues curtes, alguns són continus, alguns se superposen per a formar fons estocàstics amb propietats espectrals que depenen del fenomen de generació. El grup de Roma s'ocupa principalment de l'estudi dels trets característics de senyals gravitacionals emesos per fonts astrofísiques i de les propietats espectrals de fons estocàstics que generen.

Composició, estructura i evolució d'estels de neurones recien nascudes.

En nàixer, un estel de neutrons té un gran nombre de neutrinos atrapats que es difonen fora de l'estel en uns 10-15 segons. En eixir, la composició i l'estructura de l'estel canvia. Si la matèria exòtica com a quarks, un kaón o pión condensat, o hiperones sempre existeix en un estel de neutrons, és probable que només apareix després que la majoria dels neutrinos atrapats s'han anat. L'aparició d'aquest component exòtic sempre suavitza l'equació d'estat, i existeix la possibilitat que l'estel s'esfondre a un forat negre en aquest moment. Açò podria explicar per què no s'han vist  estels de neutrons en el romanent de SN 1987A, a pesar que existien dubtes  els neutrinos van ser detectats el 27 de febrer de 1987.